ReklamaRehau Passion for Color A1
Wpływ targów dla biznesu na rynek hotelarski

Organizacja branżowych targów wymaga nie tylko rezerwacji miejsca czy przygotowania stoisk wystawowych, ale także noclegów dla uczestników czy też zaproszonych gości. Organizatorzy bardzo często wybierają sprawdzone „adresy” i podejmują współpracę z hotelami, restauracjami czy też korporacjami taksówkarskimi, z którymi już wcześniej współpracowały. Nie bez znaczenia są specjalne i – co ważne – atrakcyjne cenowo oferty przedstawiane przez hotele uczestnikom targów. Jakie inne czynniki wpływają na współpracę pomiędzy światem biznesu a rynkiem hotelarskim?

Targi wyznaczają kierunki handlu, pomagają zdobyć zamówienia, nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także wprowadzić na rynek nowe produkty i usługi. W dalszym ciągu, pomimo istnienia wielu alternatywnych form promocji, prawie wszystkie podmioty gospodarcze traktują tego typu spotkania jako skuteczną platformę komunikacji i chętnie uczestniczą w tego typu imprezach biznesowych.

„Kalendarz targów, sympozjów czy firmowych eventów jest niezwykle bogaty i niemal w każdym mieście odbywają się wydarzenia ważne z punktu widzenia hotelarzy.” – mówi Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska. „Mają one oczywiście bardzo duży wpływ na rynek hotelarski w danym mieście. W czasie odbywania się tego typu spotkań branżowych, zauważalny staje się znaczny wzrost obłożenia oraz średniej ceny noclegu w większości obiektów świadczących tego typu usługi. Dlatego dyrektorzy hoteli, czy też pracownicy działów marketingu powinni stale aktualizować harmonogram targów, konferencji i eventów, których uczestnicy mogą stać się hotelowymi gośćmi. To bardzo ważne ze względu na możliwość przygotowania oferty specjalnej dla organizatora danego wydarzenia lub też zgłoszenie do firmy obsługującej targi gotowości do udostępnienia pokoi hotelowych uczestnikom imprezy.”

Warto podkreślić, że organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń biorą pod uwagę nie tylko standard hotelowy, ale również inne aspekty, które w ostatecznym rozrachunku przełożą się na zadowolenie uczestników wydarzenia i jednocześnie podkreślą jego renomę.

„Bardzo istotny jest wysoki poziom świadczonych usług. Warto podkreślić, że goście hotelowi chcą w podróży, zwłaszcza w trakcie służbowych wyjazdów, czuć się jak w domu. Zadaniem pracowników hotelu jest spełnić wymagania klienta i jego oczekiwania co do obsługi, począwszy od momentu zameldowania aż do czasu wyjazdu. Często dzieje się tak, że organizatorzy targów rozpoznanie lokalnej oferty hoteli rozpoczynają od wyszukania sprawdzonych wcześniej obiektów. Wybór hotelu, który funkcjonuje w szerszej sieci jest gwarancją jednakowo wysokiej jakości usług oraz daje możliwość negocjacji ceny. Niezwykle ważnym argumentem, który warunkuje wybór hotelu dla uczestników oraz gości targów jest jego położenie. Niektórzy organizatorzy decydują się na obiekt położony w bliskiej odległości od lotniska, dworca kolejowego lub autobusowego. Inni wybierają hotel zlokalizowany tuż przy miejscu, w którym organizowane są targi. Istotne pozostaje też położenie hotelu przy ważnych arteriach komunikacyjnych. Warto jednak wyjść naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i zagwarantować np. możliwość transferu gości np. z lotniska do hotelu, a następnie do miejsca odbywania się imprezy targowej czy konferencji. Warto podkreślić, że elastyczne dopasowanie usług hotelu do potrzeb eventów z pewnością wpływa na wybór miejsca noclegu. Kluczowym elementem, decydującym o wyborze hotelu, coraz częściej staje się również łatwo dostępny szybki, bezprzewodowy Internet. Możliwość bezproblemowego dostępu do poczty elektronicznej, transferu danych biznesowych czy przygotowania firmowej prezentacji jest dla wielu nieoceniona” – wyjaśnia Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska.

Targi, konferencje i inne wydarzenia, na które do miasta przybywają goście z różnych części kraju i świata to nie tylko okazja na dodatkowe przychody dla hoteli. Korzyści czerpią z nich również restauratorzy, korporacje taksówkowe i inni dostawcy usług konsumpcyjnych. Imprezy targowe to także szansa dla miast, które przy okazji ich organizacji mogą promować również swoje walory rekreacyjne i kulturalne, dzięki czemu gość biznesowy może w przyszłości powrócić, ale już jako turysta.

Dziś już nie tylko Poznań słynie z największych targów branżowych w Polsce. Niemal w każdym mieście organizowane są różnego rodzaju sympozja czy konferencje, na które zapraszani są znamienici prelegenci czy ważni goście. Warto podkreślić, że organizacja tego rodzaju spotkań wymaga zagwarantowania uczestnikom targów noclegu, co stanowi szansę dla hoteli świadczących odpowiedni poziom usług oraz potrafiących elastycznie dopasować się do potrzeb klienta. Zadaniem pracowników hotelu jest spełnienie oczekiwań gości do jakości serwisu tak, aby klienci mogli powracać do hotelu już nie tylko w przypadku firmowych spotkań, ale także rodzinnych podróży.

www.hotelbb.pl

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Aby wysłać formularz musisz potwierdzić walidację

do góry strony