ReklamaLinak baner A1 showroom

aktualności

Jak funkcjonują sklepy meblarskie w czasie pandemii?

Biznes

aktualności

Mebleinfo   

Jak funkcjonują sklepy meblarskie w czasie pandemii?

pixabay.com

Od poniedziałku sklepy budowlane i meblarskie znowu są otwarte, ale na jednego klienta musi przypadać co najmniej 15 m kw. powierzchni. Każdy klient musi mieć zasłonięty nos i usta oraz nosić rękawiczki. Tak obecnie możemy robić zakupy w sklepach meblarskich.

W otwartych od poniedziałku sklepach meblarskich muszą być wywieszone informacje o maksymalnej liczbie klientów; na jedną osobę przypada minimum 15 m kw. - wynika z wytycznych przygotowanych przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym i przedstawicielami zainteresowanych środowisk.

Zgodnie z nimi dystans między obsługą a klientami musi wynosić minimum 2 m. Po każdym kliencie ma być zdezynfekowany PIN-pad, a regularnie, kilka razy w ciągu dnia, powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.

"Należy też nadzorować liczbę klientów oraz sprawdzać, czy klient wchodząc do sklepu zdezynfekował ręce oraz czy posiada zakryte usta i nos" - czytamy.

Dodano, że na terenie sklepów obowiązuje zakaz spożywania posiłków i produktów; z wyjątkiem przestrzeni socjalnej zarezerwowanej dla pracowników.

Sklepy meblarskie muszą zrezygnować z roznoszenia ulotek, wydarzeń promocyjnych i innych akcji, które mogą sprzyjać tworzeniu się skupisk ludzi.

Pracownicy sklepów mają ograniczyć spotkania i narady wewnętrzne, z zachowaniem minimalnej odległości 2 m między osobami.

W wytycznych napisano, że w przypadku stwierdzenia u kogoś wyraźnych oznak zarażenia koronawirusa - jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, taka osoba nie powinna być wpuszczona do sklepu, lecz poinstruowana o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego.

Trzeba też zgłosić taki incydent kierownictwu obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie miejsc, w których poruszała się i przebywała taka osoba, dzięki czemu będzie można przeprowadzić rutynowe sprzątanie, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).

źródło: Puls Biznesu

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Aby wysłać formularz musisz potwierdzić walidację

    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony