
LECTRA
Premiera nowego raportu Lectra. Dane statystyczne oraz opinie przedsiębiorców wskazują, że sytuacja ekonomiczna producentów mebli tapicerowanych w naszym kraju pogarsza się. Dlatego konieczna jest potrzeba wprowadzania zmian w zakresie organizacji, zarządzania i planowania produkcji.
Polscy producenci są ostrożni i nie lubią eksperymentować. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - ponieważ nie stać ich na związane z tym ryzyko. LECTRA – wiodący producent rozwiązań dla przemysły mebli tapicerowanych zrealizował wspólnie z B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego projekt badawczy. Jego celem było zdiagnozowanie głównych problemów polskich firm i strategii na przyszłość.
- Jako międzynarodowa firma, nasze produkty opracowujemy z myślą o wyzwaniach przed jakimi stoją nasi klienci, czyli producenci mebli, a te wyzwania różnią się w zależności od kraju. Dzięki systematycznym badaniom i bezpośredniej pracy z dziesiątkami klientów znamy prawdziwe problemy na produkcji i potrafimy je profesjonalnie rozwiązywać – mówi Irena Dwornicka z firmy Lectra – koordynator projektu. - W odpowiedzi na zmieniające się warunki nieustannie rozwijamy naszą ofertę i dostosowujemy ją do aktualnych potrzeb klientów. Tym razem realizację badań zleciliśmy specjaliście doskonale rozumiejącemu polskie warunki - dr inż. Tomaszowi Wiktorskiemu z B+R Studio.
Tomasz Wiktorowski wskazuje, że zaproponowano autorskie podejście polegające na przedstawieniu rynku z kilku punktów widzenia: makroekomomicznego – danych statystycznych, mikroekonomicznego – wywiadów indywidualnych oraz ankiety ilościowej, a wszystko uzupełniliśmy autorskim monitoringiem Internetu. Wszystko z zachowaniem zasad tajemnicy statystycznej i anonimizacji danych.
- Powstał w ten sposób unikalny obraz 360o sytuacji polskich producentów mebli tapicerowanych, a na podstawie zebranego materiału unaoczniło się szereg zagadnień, które nurtują biorących udział w badaniu managerów – dodaje.
Raport zrealizowano w czerwcu br. na grupie blisko 300 przedsiębiorców prowadzących produkcję mebli tapicerowanych. W raporcie przedstawiono 8 głównych wyzwań stojących przez producentami, sposoby radzenia sobie z wyzwaniami przytaczane przez managerów firm, a także podsumowano główne strategie i plany rozwojowe firm.
Z tych ustaleń wynika, że co najmniej 30% firm już dziś korzysta ze współpracy z podwykonawcami, a co najmniej 40% firm produkuje dziś meble pod więcej niż jedną marką. Firmy duże już rozpoczęły digitalizację produkcji i są bardziej zaawansowane w jej wdrażaniu niż firmy mniejsze. Natomiast wszyscy, co podkreślali, oczekują sprawdzonych rozwiązań od zaufanych dostawców.
- Kilka zagadnień zaskoczyło nas jako badaczy – mówi Wiktorski. - Zaobserwowaliśmy pewien rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami klientów zgłaszanymi przez przedstawicieli handlu a strategiami przyjmowanymi przez producentów. Zauważyliśmy rozdźwięk, pomiędzy światowym trendem do personalizacji i szybkich dostaw, a kierunkiem przyjmowanym przez cześć polskich fabryk. Możemy też stwierdzić, że Polskie fabryki mają cały czas duży potencjał do oszczędności i poprawy rentowności, tylko obecnie brakuje im pomysłów jak to wdrożyć. Odpowiedzią jest digitalizacja i standardy Przemysłu 4.0.
Zebrane w trakcie badań dane zostały opracowane w formie darmowe raportu – poradnika pt.: „Osiem wyzwań stojących przed producentami mebli tapicerowanych w Polsce - rozwiązania i strategie na przyszłość – Raport LECTRA”, który można pobrać od 1 września ze strony: http://bit.ly/raport_Lectra
Komentarze (0)