ReklamaRehau Passion for Color A1

nowości

Urbanizacja według Schattdecor

Biznes

nowości

Mebleinfo   

Urbanizacja według Schattdecor

Schattdecor

Schattdecor- producent powierzchni dekoracyjnych: zadrukowanych papierów dekoracyjnych oraz  folii finish - od lat komunikuje swoją kompetencję trendową i wzorniczą. Celem jest profesjonalne rozwinięcie idei trendu, tak by producenci mebli, architekci, projektanci wnętrz i designerzy otrzymali gotowy produkt, pozwalający im dobrze orientować się na rynku. 

„W dzisiejszych czasach klienci mają trudny wybór. Wynika to z mnogości kierunków i tendencji. Stawia się na  indywidualizację wnętrza i podkreślenie osobowości odbiorcy. Dozwolone jest tworzenie  własnych kolaży  wnętrzarskich i łączenie  różnych stylów.” -wyjaśnia  Członek Zarządu ds. designu, marketingu i komunikacji Schattdecor AG Claudia Küchen. 

Schattdecor od lat udowadnia, że nie tylko śledzi aktualne trendy, ale przede wszystkim je kreuje. Aktualne tendencje  oraz inspiracje  firmy można  było zobaczyć  w Katowicach na targach 4DD oraz podczas Areny Design w Poznaniu (25-28 lutego).

Na wydarzeniach targowych w Katowicach oraz w Poznaniu Schattdecor prezentuje  megatrend związany z procesem urbanizacji. Nowoczesne powierzchnie dekoracyjne przyszłości trafiają już nie tylko do mieszkań, ale także do biur i  miejsc użyteczności publicznej i będą dekorować wnętrza przyszłości tzw. Places of Tomorrow.
Obecnie czynnikiem, który z perspektywy firmy  najbardziej oddziałuje na kierunek zmian stylu życia, jest proces urbanizacji. Intensywny rozwój miast w sposób bezpośredni i pośredni wpływa na decyzje dotyczące tworzenia przestrzeni, w której mieszkamy, pracujemy czy spędzamy czas wolny.

Opisane przez Schattdecor w aktualnym trendbooku „Urban Styles. Places of Tomorrow” strefy aktywności życiowych: First Place, Second Palce i Third Palce można obejrzeć podczas obu wspomnianych imprez  targowych w ramach interaktywnej instalacji, nawiązującej bezpośrednio do rynku polskiego Urban Styles - Places of Poland 2020/21. 

First place – przestrzeń, w której mieszkamy

To miejsce zamieszkania – dom, oaza, gdzie można odciąć się od świata zewnętrznego i cieszyć się życiem prywatnym. Ze względu na braki mieszkaniowe i rosnące ceny powierzchni, potrzebne są w tym obszarze nowe, kreatywne rozwiązania. Jednym z nich jest tzw Skinny house- kompaktowy dom, w którym przestrzeń użytkowa zaaranżowana jest na wielu poziomach.

Połączenia bieli i szarości zdominowało polskie mieszkania w ubiegłej dekadzie. Obecnie coraz śmielej wprowadzane są kontrastowe akcenty i płaszczyzny koloru do wnętrz, by zindywidualizować przestrzeń. Struktura spalonego drewna – Black Glow użyta alternatywnie do jednolitej czarnej powierzchni nadaje meblom wyrafinowanego charakteru. Zintegrowanie  jej ze strukturami dębu lub drewna iglastego – Amberwood utrzymanych w ciepłych tonacjach będzie tworzyć kompozycję o przytulnym, nowoczesnym charakterze.

Second place – przestrzeń, w której pracujemy

Second place to miejsce pracy, szkoła czy uczelnia. Miejsca pracy wspólnej coworking spaces to idealny sposób organizacji wszechstronnej i rozbudzającej kreatywność przestrzeni biurowej. Choć stanowią zaledwie kilka procent dostępnych powierzchni biur, sposób aranżacji coworkingów wywiera dziś najsilniejszy wpływ na trendy w organizacji przestrzeni pracy. Kluczem do stworzenia inspirującej przestrzeni pracy jest umiejętne zróżnicowanie materiałów.

Zestawienie eleganckiej powierzchni – Dąb Catania z akcentami grafiki, kamienia lub rustykalnego drewna może nadać wyjątkowego charakteru wnętrzu. Zastosowanie dekorów tkaninowych, takich jak - Tweed na powierzchniach mebli to ciekawa alternatywa dla wzorów uni – jednobarwnych. W subtelny sposób mogą wprowadzać przytulny, domowy charakter.


Third place – przestrzeń, w której spędzamy czas wolny

To miejsca spotkań o charakterze publicznym. Mogą to być place miejskie, lotniska, dworce, a także sklepy, restauracje czy bary. Będą one w przyszłości odgrywać bardzo ważną rolę w budowaniu jakości życia, gdzie liczy się komfort i czas. Third Places choć określane są jako przestrzeń pomiędzy domem, a miejscem pracy, staną się przestrzenią, w której autentycznie toczy się nasze życie. Ich funkcjonalność umożliwia nam rekreację i pracę.
Miejsca trzecie, zamiast epatować elegancją pozwalają na relaks w otoczeniu naturalnych struktur. Połączenie drewna, kamienia i grafiki tworzy swobodną atmosferę. W przestrzeń publiczną idealnie wkomponowują się nietuzinkowe dekory, takie jak – Grey Caspio – reprodukcja wapienia z efektem metalicznych żył, czy geometryczny wzór stworzony z kawałków skóry - Bermuda.

Specjalnie na wspomniane  wydarzenia targowe Schattdecor przygotował wyjątkowe czasopismo – Magazyn, w którym w wywiadach z ekspertami z Polski omawiane są kluczowe czynniki wpływające  na wygląd  poszczególnych typów przestrzeni. Eksperci z naszego rynku  wypowiadają się na temat  colivingu, coworkingu, miejsc publicznych i typowych dla naszej rzeczywistości niuansów, wynikających z polskiej  kultury, tradycji i kształtujących nas uwarunkowań.

Zapraszamy na targi i zachęcamy do lektury!

Schattdecor Sp. z o.o. 
ul. Sowia 10, PL 62-080 Tarnowo Podgórne
telefon +48 61 – 81 66 600, 
Zakład w Głuchołazach, ul. gen. Andersa 1, PL 48-340 Głuchołazy
telefon + 48 77 - 40 85 500, 
www.schattdecor.com
Follow us on INSTAGRAM! @schattdecorgroup

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Aby wysłać formularz musisz potwierdzić walidację

    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony