wydarzenia

Krok w przyszłość: Interprint i Toppan w Design Post w Kolonii

Biznes

aktualności

Mebleinfo   

Krok w przyszłość: Interprint i Toppan w Design Post w Kolonii

Tegoroczne targi Interzum niedawno dobiegły końca. Tradycyjnie były punktem wyjścia do wielu rozważań, przyniosły też wiele inspiracji. Tym razem Interprint wspólnie z TOPPAN zaprezentował w Design Post wystawę pod hasłem “The Power of We”, zwracając uwagę na rosnącą rolę współpracy i przenikania się przestrzeni. 

Do odkrywania przyszłości prowadzi pytanie: dokąd zmierza projektowanie wnętrz? Interprint przyjrzał się miejscom, które bardzo szybko ewoluują: mieszkaniom, biurom i sklepom.  To współpraca i współtworzenie są obecnie siłą napędową. Ludzie o różnych potrzebach i preferencjach żyją i pracują razem. Pomieszczenia powoli tracą jasno określoną funkcję: w przyszłości meble i powierzchnie meblowe będą wymagały przedefiniowania. Innowacyjna koncepcja &CO uwalnia branżę wnętrzarską od klasycznych schematów myślenia i pozwala odkrywać nowe aranżacyjne rozwiązania. Aby zobrazować intensywność zachodzących zmian, Interprint pokazał koncepcję przestrzeni połączonych. W interaktywnych pomieszczeniach odwiedzający mogli zobaczyć, jak granice między wnętrzami coraz bardziej się zacierają. Wystawa stanowiła punkt wyjścia do refleksji nad przyszłością designu oraz architektury wnętrz, do przeformułowania dawnych definicji, funkcji i projektowych szablonów. 

Premiery: drewno i kamień w rolach głównych 
Chyba nikt nie wyobraża sobie targów bez produktowych nowości. Interprint zaprezentował nowe dekory - prym wiodły wzory nawiązujące do dębu, jednak również te inspirowane kasztanem czy wiązem zostały dobrze przyjęte. W centrum zainteresowania znalazła się jednak sypialnia , której podłoga zaaranżowana była dekorem Dąb Raya pokazująca możliwości nowoczesnego druku cyfrowego. Nieoczekiwanymi faworytami odwiedzających, poza strukturami dębu, okazały się dekor Levo ( nawiązujący do bukowych desek o delikatnie zarysowanych słojach oraz cedr Mayru  (subtelny, idealnie oddający urok naturalnego drewna wraz z widocznymi sękami i słojami). Również propozycje czerpiące z naturalnego piękna kamieni, takie jak Stan i Calia, wywarły wrażenie na zwiedzających.

Siła współpracy
Interprint, poszukując innowacyjnych rozwiązań, postanowił w tym roku połączyć siły z partnerami. We współpracy z firmą MEISTERWERKE zaprezentował innowacyjny panel akustyczny, a także najdłuższą na świecie deskę podłogową, która powstała dzięki cyfrowemu drukowi dekoracyjnemu. Uwagę zwiedzających zwróciły też produkty Laboratorium Badań i Projektowania BY THE END OF MAY. W ramach projektu badawczego firmy Interprint Portugalczycy szukali odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób można tworzyć nowe obiekty designerskie z włókien skrawków papieru? W efekcie na wystawie znalazł się zrównoważony design, który udowodnił, że z makulatury można zrobić o wiele więcej niż w przypadku recyklingu. To nie koniec innowacji - dzięki projektowi Second Harvest, firmy Tensei (Felix Schöller) i Interprint udowodnili, że zrównoważone papiery bazowe mogą być produkowane nawet z pozostałości po zbiorach roślin. Odwiedzający mogli również podziwiać technologie, takie jak supermatowe, odporne na zarysowania powierzchnie zapobiegające odciskom palców, które są produkowane we współpracy z firmą Hans Schmid z Gronau. Innymi atrakcjami były perłowe papiery dekoracyjne do druku cyfrowego oraz nowe termoplastyczne folie MODUS FILM. 

Wizje przyszłości
Klimat rodem z filmów science-fiction można było poczuć odwiedzając laboratorium GEMINI  - autorską koncepcję firmy TOPPAN. Projekt powstał w wyniku zderzenia dwóch światów - analogowego z cyfrowym, dzięki czemu wykraczał daleko poza technologię druku. Wystawa zaprzeczała zwykłemu sposobowi postrzegania, a goście bawiący się w fantastycznych światach, doświadczali niezwykłych wrażeń z cyfrowo sterowanymi prototypami metamateriałów 3D i 4D. Jak bardzo te technologie wpłyną na projektowanie wnętrz, można dziś tylko zgadywać. Jednak możliwości są obiecujące, a pomysły niewyczerpane. 

www.interprint.com

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Aby wysłać formularz musisz potwierdzić walidację

    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony