ReklamaHettich majówka

wydarzenia

Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?

Biznes

wydarzenia

Mebleinfo   

Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?

Warsaw Home

Czy targi Warsaw Home, a tu już czwarta edycja, zakończyły się sukcesem? Organizatorzy uważają, że tak i wskazują, iż kluczem do tego była współpraca - dzięki której można stworzyć naprawdę wartościowe wydarzenie, markę, produkt.

Energia, która może oświetlić stolicę

„Gdyby pozytywne nastawienie i zaangażowanie organizatorów, wystawców i odwiedzających zakończonej właśnie 4. edycji targów Warsaw Home można było przeliczać na energię elektryczną, pewnie udałoby się oświetlić nią całą Warszawę. Potencjał, dynamika, rozwój, energia – te określenia pasują świetnie zarówno do stolicy Polski, jak i do imprezy, która staje się jedną z jej gospodarczych wizytówek” – wskazują organizatorzy targów. 

Sukcesem targów na pewno jest ich lokalizacja – Warszawa, stolica Polski – miasto dynamicznie się rozwijające. W tym roku pojawił się jeszcze jeden łącznik między miastem a targami, a zarazem efekt ich współpracy – Warsaw Design Week. Łączące najciekawsze wydarzenia i miejsca 
w Warszawie, związane ze sferą wzornictwa i architektury, odbywające się w targowym tygodniu. 

Ponadto jest platformą edukacyjną – zarówno dla mieszkańców, jak i dla tych, którzy w tym czasie odwiedzają stolicę. Specjalny przewodnik, aplikacja mobilna oraz punkt informacyjny w pasażu Wiecha ułatwiały orientację w bogatym programie wydarzeń. 

Współpraca buduje

„Prawie siedmiuset wystawców (30% spoza Polski) rozlokowanych w pięciu halach o łącznej powierzchni 120 tys. m² (dla porównania powierzchnia Salone del Mobile to 205 tys. m²) i 74 489 odwiedzających w ciągu 4 dni, w tym 64% odwiedzających to goście biznesowi – te liczby mówią same za siebie. W Warszawie udało się to, czego mimo kilku prób nie osiągnął Berlin – otworzyć drzwi do centralnej i wschodniej Europy, ale także do chłonnego i dynamicznie się rozwijającego rynku polskiego” - podkreślała Kasia Ptak – założycielka i CEO Warsaw Home – podczas konferencji prasowej otwierającej tegoroczną edycję. 

Zaznaczała też, że tak szybki rozwój imprezy i jej wysoki poziom nie byłyby możliwe bez zaangażowania wystawców, którzy wkładają wiele pracy w przygotowanie stoisk i prezentacji, wybierają Warsaw Home jako miejsce rynkowych premier nowych kolekcji i wreszcie przyciągają tu zarówno polskich, jak i zagranicznych kupców. 

Współpraca firm, współpraca na linii firma – projektant, firma – architekt, nawet kooperacje łączące różne branże, takie jak wyposażenie wnętrz i modę – to wszystko sprzyja lepszemu, ciekawszemu, świeższemu efektowi. Stąd takie pomysły, jak zorganizowana przez targi po raz pierwszy wystawa Ideas, na której można było zobaczyć pomysły wyselekcjonowanych projektantów, artystów i rzemieślników, poszukujących biznesowych partnerów, wystawa „Trans:Forming Design from Poland”, poświęcona efektom współpracy polskich firm meblowych z interdyscyplinarnymi zespołami projektowymi w ramach programu „Design to dobre dla MSP”, a także celebrująca oryginalną polską myśl projektową ekspozycja stowarzyszenia loveOriginal.

Edukacja i trendy

Wielu zwiedzających przyciągnęły dwa pierwsze, biznesowe, dni targów. W znacznej części byli to architekci i projektanci wnętrz – z całej Polski, ale także m.in. z Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Wielkiej Brytanii, Francji. Praktycznie cały czas odbywały się spotkania, rozmowy, prezentacje, warsztaty. Duży udział w tym mieli znakomici zagraniczni prelegenci Design Forum: Marcus Fairs (założyciel portalu Dezeen), KarimRashid, Stefan Diez, Christophe Pillet, Richard Hutten, MatteoCibic, Luca Nichetto, Matti Klenell, Cate& Nelson, Jaime Berustain, Daniel Shavn, studio deFORMi David Trubridge.

A jakie są tegoroczne targowe trendy? Mnóstwo żywych kolorów i cudownie przyjemne tkaniny obiciowe. Lekkie, ażurowe konstrukcje mebli i ciekawe faktury na ścianach: płytki, panele z różnych materiałów, tapety. Wszechobecna zieleń i kwiaty doniczkowe – wystarczyło odwiedzić kilka stoisk, by poczuć się jak w wielkiej oranżerii. Ogromny powrót do rzemiosła: ręcznych metod produkcji, unikatowych projektów, dawnych technik. 

Dobre, bo polskie

Obecnie Polska jest szóstym największym producentem mebli i trzecim eksporterem na świecie (drugim w Europie). Dlatego właśnie targi Warsaw Home to miejsce, gdzie doskonale widać tę siłę polskiej branży wyposażenia wnętrz, jej energię i kreatywność. 

Wskazywał na to znany brytyjski designer Tom Dixon, mówiąc o znakomitych polskich producentach i wyjątkowym duchu przedsiębiorczości. Nie brakuje już polskich marek o międzynarodowych ambicjach i pozycji, kolejne rosną w siłę i wciąż pojawiają się nowe, które właśnie z hal w Nadarzynie postanawiają wypłynąć na szerokie biznesowe wody. Wskazuje na to fakt, że na otwarciu obecny był Craig Newman, szef UFI (Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, zrzeszające najważniejszych graczy). 

Jak podkreślała Katarzyna Ptak, Targi Warsaw Home mają ambitne plany – budowę dwóch nowych hal. Powstanie takich dodatkowych przestrzeni ulokuje Ptak Expo w pierwszej dziesiątce największych centrów wystawienniczych w Europie), przyciągnięcie jeszcze większej grupy wystawców zagranicznych oraz wydzielenie odrębnej imprezy Warsaw Build, poświęconej materiałom budowlanym i wykończeniowym.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?
Podsumowujemy Targi Warsaw Home 2019. Czy okazały się sukcesem?

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Aby wysłać formularz musisz potwierdzić walidację

    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony