Producenci mebli z 16 krajów poznawali nowe perspektywy wzrostu oraz innowacje podczas konferencji Lectry „Wyróżnij się z tłumu” Paryż, 29 listopada, 2016 r. – Firma Lectra, światowy lider w dostarczaniu zintegrowanych technologii dla przemysłu wykorzystującego materiały miękkie – tkaniny, skórę, tekstylia techniczne i materiały kompozytowe, zaprosiła ponad 90 producentów mebli oraz ekspertów branżowych na coroczną konferencję branży meblarskiej. Wydarzenie zorganizowano w Międzynarodowym Centrum Zaawansowanych Technologii oraz Konferencji Lectry w Bordeaux-Cestas we Francji, a jego celem była wymiana poglądów na temat innowacji umożliwiających zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Przez dwa dni producenci mebli tapicerowanych mogli spoglądać na swoją działalność z innej perspektywy. W obliczu rosnącej konkurencji oraz coraz krótszych terminów produkcji, uczestnicy zapoznawali się z trendami dotyczącymi konsumentów i designu, a także technologii i procesów pozwalających zyskać przewagę na rynku.
„Istnieją cztery trendy, które najmocniej wpływają na branżę”, podkreśla Edouard Macquin, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Lectra. „Generacja millenialsów i ich nowe sposoby konsumpcji, rosnąca dygitalizacja firm, rewolucja przemysłowa 4.0 oraz transformacja chińskiego rynku. Zmiany środowiskowe i społeczne również wpływają na ewolucję przyzwyczajeń klientów”, wyjaśnia Pierre Villeneuve, współzałożyciel firmy konsultingowej HxLab.
Jakie są główne wyzwania, przed którymi stoją producenci?
Instytut badań rynkowych CSIL zaprezentował po raz pierwszy wyniki ogólnoświatowej ankiety, przeprowadzonej we współpracy z firmą Lectra, która pokazała najważniejsze wyzwania przed jakimi stają producenci mebli tapicerowanych. Większość producentów wskazywała krótsze terminy jako główny problem w związku z koniecznością przebudowy całego łańcucha dostaw. Coraz ostrzejsza konkurencja oraz konieczność wyróżnienia się z tłumu, walka o marże oraz niedobór wykwalifikowanych pracowników to kolejne poważne wyzwania.
Technologia jutra dostępna już dziś
Elementy składowe Przemysłu 4.0 istnieją już teraz i wymagają jedynie optymalizacji, by osiągnąć poprawę wydajności w fabrykach. Propozycja Lectry uwzględnia już główne elementy technologiczne 4.0 oraz kontynuuje integrowanie ich z 3D, mobilnością, internetem rzeczy, chmurą oraz wrażeniami użytkownika. Opinie klientów zebrane podczas wydarzenia świadczą o postępującej dygitalizacji w produkcji mebli tapicerowanych.
Producent wysokiej jakości włoskich mebli tapicerowanych B&B Italia, klient Lectry z 20-letnim stażem, „ma na celu tworzenie produktów o najwyższej klasy designie, wykorzystując możliwości jakie oferuje przemysł”, zapowiedział Marco Piantoni, dyrektor fabryki.
„Czynnik ludzki ma dla nas kluczowe znaczenie i musi być wspierany przez najnowocześniejszą technologię”, dodaje Federico Busnelli z działu R&D.
Polski producent DFM, który zautomatyzował niedawno produkcję dzięki rozwiązaniom Lectry, wyjaśnia swoją decyzję. „Zadowolenie klienta ma kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu. Aby móc je zagwarantować, zainwestowaliśmy w najlepsze rozwiązania do krojowni, które gwarantują zyski w perspektywie długoterminowej. Współpraca z Lectrą zapewnia nam dostęp do niezbędnych innowacji”, wyjaśnia Krzysztof Szlachtowicz, dyrektor zarządzający DFM.
Podczas serii warsztatów uczestnicy analizowali najlepsze praktyki oraz dzielili się swoimi doświadczeniami dotyczącymi dygitalizacji, rozwoju produktów, krojowni skór i tkanin oraz wdrażania procesów. Optymalizacja tych elementów obniża koszty produkcji oraz zapewnia oszczędność materiałów, natomiast wyższa wydajność pozwala szybciej wprowadzać produkty na rynek.
„Inteligentne fabryki zrewolucjonizują sposób wytwarzania mebli tapicerowanych dzięki lepszej kontroli kosztów oraz wyższej jakości”, podsumowała Céline Choussy Bedouet, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Lectra. „Lectra łączy technologie (zwłaszcza te oparte na analizie danych) z własnymi rozwiązaniami, by wspierać producentów i pozwolić im lepiej przygotować się do nadchodzących zmian oraz wykorzystać szanse, jakie przynosi z sobą Przemysł 4.0.”
Komentarze (0)